سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط علیرضا سلیمی در 85/10/21:: 10:21 صبح

پیشرفته ترین تکنولوژی های روز مهندسی پزشکی ، مکانیک، ساخت و تولید، پلیمر، بیومکانیک، شیمی و .... در طراحی و بهینه سازی ابزار و تجهیزات ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند.

طرحهای جدید در ابزار ورزشی جهت پاسخگویی به نیازهای بازاریابی نبوده بلکه بدنبال اعمال دست آوردهای علوم و فنون مختلف مهندسی در تصحیح و بهینه سازی و افزایش بازدهی تجهیزات می باشند.

مهندسی ورزش تخصصی است که در آن طراحی عناصر ، فضاها و اماکن ورزشی از قبیل کف پوشها، فضا، نور و صداگیری و..... از یک سو و شناسایی نکات مهم در تحلیل و طراحی ابزار جدید،‌ از سوی دیگر مورد توجه قرار
می گیرد. تجهیزات ورزشی غالباً جزیی از بدن انسان تلقی می شوند. مهندسی پزشکی ، فیزیک مکانیک، تکنولوژی ساخت و تولید، دانش شیمی و پلیمری و .. همگی در یک مجموعه و به منظور ساخت ابزار بهتر مورد بهره برداری قرار می گیرند.

ورزش به عنوان مجموعه ای خاص از حرکات مهارتی انسانی در برگیرنده تمامی مواردی که در بخش اول ، معرفی پیش زمینه های بیومکانیک ، بوده است و مباحث مطرح شده به اشکال گوناگون در مجموعه های خاص حرکات مهارتی از جمله ورزش بروز می نمایند. پیشرفته ترین ابزارهای سنجشی و تصحیحی یعنی سیستم های تحلیل حرکت یا در اصل سینماتیک بدن ورزشکار را شناسایی می نمایند و بدنبال آن تبادلات نیرویی نیز از طریق سکوهای نیرویی مورد ارزیابی قرار گرفته تا تواماً توصیف دینامیک حرکت را در اختیار متخصصین بیومکانیک و بیودینامیک ورزش قرار دهند. در این راستا نه تنها اطلاعات دقیق تربیت بدنی بلکه دانش کامل اصول فنی و مهندسی نیز لازم خواهند بود تا بتوان توصیف دقیق ، علمی ، فنی و مهندسی برای حرکت موردنظر ارائه داد.

در نهایت می توان اقدام تصحیح حرکت ورزشکار، کار بر روی تکنیک و بهینه سازی حرکتی را انجام داد.


کلمات کلیدی :